خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/08 - 11:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس:

لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در دستور کار صحن علنی قرار گرفت/ 25 هزار باشگاه  بدون صنف و اتحادیه رها شده‌اند+فیلم

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی از در دستور کار قرار گرفتن لایحه «نظام جامع باشگاه‌داری» در برنامه هفتگی صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: در زمینه اداره باشگاه‌ها با خلأ جدی مواجهیم و در حال حاضر 25 هزار باشگاه  بدون صنف و اتحادیه رها شده‌اند لذا این لایحه را باید با اولویت در دستور کار صحن علنی قرار داد.

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به پیگیری‌های ویژه صورت گرفته برای به سرانجام رساندن لایحه «نظام جامع باشگاه‌داری»، اظهار کرد: پس از بررسی این لایحه مهم در کمیسیون فرهنگی و تصویب آن، این لایحه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته است.



دعوت از همه صاحب نظران برای ارائه پیشنهادات حرفه‌ای و تخصصی جهت اعمال در لایحه



نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از همه کسانی که در این حوزه دارای نظرات تخصصی و حرفه‌ای بوده از رؤسای فدراسیون های ورزشی گرفته تا مربیان، قهرمانان ورزشی، مدیران باشگاه‌ها و اندیشکده ها و پژوهشکده های حوزه ورزش دعوت می‌کنم تا این نظام نامه جامع باشگاه داری به نقطه مطلوبی برسد، نقطه نظرات حرفه‌ای خود را به کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی ارائه کنند.



وی ادامه داد: لایحه «نظام جامع باشگاه‌داری» حلقه مفقوده ارتقای حوزه ورزش در بعد قهرمانی و حرفه ای است که با تصویب آن یک خلأ مهم در حوزه باشگاه داری برطرف خواهد شد.



25 هزار باشگاه  بدون صنف و اتحادیه رها شده‌اند



راستینه درباره اهداف این لایحه، گفت: در حال حاضر 25 هزار باشگاه داریم که بدون اتحادیه و صنف رها شده اند، برای اینکه بتوانیم حمایت معنوی و مادی از این باشگاه ها داشته باشیم، نیازمند قانون هستیم و این لایحه کمک می‌کند در دو بخش آماتوری و حرفه‌ای باشگاه ها صاحب نظام نامه صنفی شوند.



در زمینه اداره باشگاه‌ها با خلأ جدی مواجهیم



وی یادآور شد: از سوی دیگر در حوزه مشارکت بخش خصوصی در زمینه باشگاه داری با خلأ قانونی مواجه بودیم که این مسئله نیز با تصویب این قانون برطرف می‌شود. از سوی دیگر توسعه رشته های ورزشی پایه متناسب با آمایش سرزمینی با حضور باشگاه های حرفه‌ای در مناطق کمتر برخوردار نیز یکی دیگر از فواید تصویب لایحه «نظام جامع باشگاه‌داری» است که می‌تواند در توسعه ورزش قهرمانی تأثیر بسزایی داشته باشد.



ملاحظات بین المللی در «نظام جامع باشگاه‌داری» دیده شده است 



رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا ملاحظات بین المللی مانند چارچوب های تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ( (AFC برای صدور مجوزهای حرفه‌ای باشگاه ها که یکبار منجر به حذف تیم استقلال از لیگ قهرمانان آسیا شد، در این لایحه دیده شده است یا خیر، گفت: تلاش شده در این لایحه نیازمندی‌های ملی و بین المللی برای رفع مشکلات باشگاه‌ها لحاظ شود، البته آمادگی داریم با توجه به وجود نظرات مختلف در این حوزه، کمبودهای موجود را برطرف کنیم.
















دانلود


جمع آوری  70 امضا برای بررسی اولویت‌دار لایحه «نظام جامع باشگاه‌داری»  در صحن   



وی درباره اینکه آیا این طرح به عمر مجلس یازدهم می‌رسد یا خیر، گفت: تمام تلاش خود را در این رابطه انجام داده ایم و 70 امضا برای بررسی اولویت دار این لایحه بر اساس تبصره یک ماده 100 آیین نامه داخلی مجلس جمع آوری شد تا نهایتا این لایحه در این مجلس در دستور کار قرار گرفت لذا امیدواریم در همین مجلس این لایحه به نتیجه نیز برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 375407
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار